Čo je to IVR?
IVR je skratka pre interaktívnu hlasovú odozvu (Interactive Voice Response). Interaktívna hlasová odozva je automatizovaný telefónny systém, ktorý interaguje s volajúcimi. IVR systém zhromažďuje informácie počas interakcie a reaguje vykonaním vhodnej akcie, ako je napríklad smerovanie volajúceho na správneho agenta/oddelenie alebo zabezpečenie spätného hovoru. Implementácia riešení spätných volaní alebo smerovania hovorov cez IVR v rámci IVR systému môže zlepšiť spokojnosť zákazníkov minimalizovaním čakacích dôb a zabezpečením rýchleho riešenia ich problémov.
Ako funguje interaktívna hlasová odozva?
Interaktívna hlasová odozva (Interactive Voice Response) vám umožňuje presmerovať hovory na správne oddelenia alebo agentov. Keď chce zákazník kontaktovať váš tím podpory, stretne sa s prednahranými hlasovými pokynmi. Všetko, čo musí urobiť, je zadať niekoľko hlasových alebo klávesových príkazov, a okamžite je presmerovaný na správne oddelenie vášho tímu podpory.
Napríklad typický IVR strom by zákazníka nasmeroval na očakávané oddelenie, ako je napríklad fakturačné oddelenie, po tom, ako zákazník stlačí konkrétne číslo na svojom telefóne.
IVR umožňuje vašim agentom pracovať efektívnejšie a využiť celý potenciál vášho softvéru pre call centrum.

Ako to funguje v LiveAgente?
LiveAgent ponúka komplexný online nástroj na návrh IVR, kde si každý môže navrhnúť svoje IVR stromy, aj keď nemá žiadne technické skúsenosti. Pozrite si video nižšie a získajte viac informácií.

Spúšťate dennú promo akciu alebo potrebujete rýchlo oznámiť niečo vo svojej uvítacej správe?
Náš tip: Nahrajte všetky zvukové súbory interaktívneho hlasového systému (IVR) priamo v nástroji na navrhovanie IVR v LiveAgent. Tento nástroj vám umožňuje navrhnúť/vytvoriť strom interaktívneho hlasového systému od začiatku, vrátane nahrávania vašich zvukových súborov do stromu.
Aké funkcie má IVR systému LiveAgent?
- Funkcia spätného volania
- Nahrajte si svoje vlastné správy interaktívnej hlasovej odpovede.
- Nahrať vopred nahrané správy
- Prioritizácia hovorov
- Smerovanie na správne oddelenia/agentov

Prečo by ste mali používať IVR?
IVR je známa funkcia zákazníckej podpory, ktorá môže urobiť zázraky pre váš help desk. Ak sú vaši agenti preťažení, zákazníci sa nemôžu spojiť cez telefón, alebo jednoducho chcete mať veci viac organizované, IVR stromy môžu byť riešením. Môžete ich nastaviť, prispôsobiť a hneď zistiť, čo pre vás funguje najlepšie, priamo v LiveAgente.
Aké sú výhody IVR?
- Automatické prevody + neobmedzené možnosti
- Zvyšuje vyriešenie pri prvom kontakte
- Increases customer satisfaction
- Šetrí peniaze a čas agentom
Record your own IVR messages
Create a professional remote call center complete with custom IVR menu messages. Record them today for free. No credit card required.
Príklad interaktívneho hlasového systému – Prepojenie na oddelenia
Pozrite si IVR strom s dvoma dostupnými možnosťami oddelení nižšie. Zákazníci si môžu vybrať buď oddelenie predaja, alebo technické oddelenie.
Dobrý deň, dovolali ste sa do [Názov spoločnosti]. Prosím, vyberte si z nasledujúcich možností ponuky:
„Ak chcete hovoriť so zástupcom predaja, stlačte 1.“
Pre technickú podporu stlačte 2.
Toto šetrí čas zákazníka aj zástupcu spoločnosti. Nie sú potrebné žiadne ďalšie presuny, keď sa zákazník okamžite dostane na správne oddelenie.
Okrem toho môžete nahrať vlastný zvuk pre každý automatický presun oddelenia (prehrávanie). Pridajte hudbu, ktorá sa prehráva predtým, než zástupca odpovie na hovor (online/prehrávanie). Ak nie je k dispozícii agent, zákazník môže zanechať aj hlasovú správu (offline/hlasová správa).
start:
- choice:
1:
name: Sales department
play: http://www.example.com/sound-sales.mp3
do:
- transfer:
to: salesDep
if:
online:
- play: http://www.example.com/welcome.mp3
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
2:
name: Technical department
play: http://www.example.com/welcome.mp3
do:
- transfer:
to: techDep
if:
online:
- ring
offline:
- play: http://www.example.com/voicemail.mp3
- voicemail
Vytvorenie profesionálnej správy pre interaktívnu hlasovú odpoveď (IVR) sa môže na prvý pohľad zdať ako náročná úloha. Nebojte sa, pripravili sme bezplatné prispôsobiteľné IVR skripty, ktoré vám pomôžu okamžite začať s vaším podnikaním.
Zdroje znalostnej bázy
Naučte sa, ako;
- Nastavenie automatického spätného volania
- Automatická zmena IVR
- Presmerovanie hovoru na externé číslo cez interaktívnu hlasovú odpoveď (IVR)
Potrebujete zvýšiť rýchlosť odpovedania?
Zvýšte rýchlosť odpovedania vášho zákazníckeho servisu s LiveAgent! Vďaka pokročilým funkciám, ako je live chat, CRM a automatizácia, môžete zlepšiť spokojnosť zákazníkov, udržať ich lojalitu a zvýšiť predaj. Začnite s 30-dňovou bezplatnou skúšobnou verziou bez potreby kreditnej karty a posuňte svoje služby na vyššiu úroveň.
Poskytujte excelentnú zákaznícku podporu
LiveAgent: Viackanálový softvér zákazníckej podpory s live chatom, AI, 24/7 podporou a 30-dňovou skúšobnou verziou zdarma. Začnite teraz!"