Čo je zákaznícky portál?
Zákaznícky portál je spôsob, ako môže vaše podnikanie fungovať 24/7. Na poskytovanie tej najlepšej zákazníckej podpory je potrebné dávať všetkým svojim zákazníkom čo najlepšie informácie. Ako to však môžete dosiahnuť, ak váš zákaznícky servis práve nie je k dispozícii? S poskytovaním potrebného obsahu vám može pomôcť zákaznícky portál LiveAgent.
Vďaka nemu môžu zákazníci nájsť odpovede na svoje otázky, ale aj dôležité návody a sprievodcov. Tým pádom fungujete nonstop, takže neprídete o zákazníkov. Báza znalostí môže pomôcť vašim zákazníkom.
Ľahko však vytvoríte aj inú bázu znalostí pre svojich zamestnancov. Môže pomôcť poskytnúť dôležité informácie novým zamestnancom, alebo jednoducho rozšíriť znalosti agentov; ak agent nájde nový trik alebo tip – môže ho zdieľať ako interné fórum.
Pre zvýšenie efektivity a účinnosti vášho zákazníckeho servisu a vnútorného zdieľania poznatkov je dôležité investovať do najlepších platforiem pre bázu znalostí. Rozsiahly prieskum a porovnávanie rôznych platforiem vám môže pomôcť vybrať tú pravú, ktorá dokonale vyhovuje vašim podnikateľským potrebám.
Ako funguje portál pre zákazníkov v LiveAgente?
Zákaznícky portál je zabudovaný v aplikácii LiveAgent. Je pomerne jednoduchý na použitie. Ak používate LiveAgent prvýkrát, jednoducho si vytvorte bezplatný účet alebo vyskúšajte bezplatnú skúšobnú verziu. Po vytvorení účtu nasledujte a dokončite sprievodcu pre začiatočníka. Ten vám pomôže rýchlo sa zoznámiť so softvérom pre portál zákazníckej podpory.
Potom už len stačí kliknúť na bázu znalostí a začať tvoriť. Či už kategóriu, článok, fórum alebo nápady a návrhy. LiveAgent ponúka aj tlačidlo plus v pravom hornom rohu. Pomocou neho môžete jednoducho vytvárať články a podporu pre bázu znalostí. Tlačidlo plus je vždy v pravom hornom rohu. Článok je teda možné vytvoriť aj z vásho používateľského panelu.
Po vytvorení obsahu môžete pridať vyhľadávací widget a tlačidlá pre spätnú väzbu. Ak teda vaši zákaznícky agenti nie sú k dispozícii, vaši zákazníci môžu kliknúť na tlačidlá a vyhľadať potrebné informácie alebo poskytnúť spätnú väzbu.
Ako nastaviť zákaznícky portál v LiveAgente.
Náklady na zákaznícky portál LiveAgente:
LiveAgent poskytuje niekoľko alternatív predplatného. Keďže každá firma má iné potreby, LiveAgent vytvoril 3 typy predplatného. Sú to Small, Medium a Large. Hlavný rozdiel spočíva v zozname funkcií, ktoré sú povolené. Ak chcete zistiť viac o týchto typoch predplatného, prečítajte si Cenník.
Prosím dovolte mi ušetriť vám nejaký ten čas v súvislosti so zákazníckym portálom. Za používanie portálu zákazníka, fóra pre zákazníkov a bázy znalostí, neplatíte žiadne dodatočné poplatky. Avšak, ak má vaša spoločnosť záujem o niekoľko znalostných báz, budete platiť 19 dolárov každý mesiac.
Možno vás teda napadá otázka, prečo by som potreboval viacero znalostných báz?
Pre každú značku si možno chcete vytvoriť inú bázu znalostí. Avšak, ak nemáte záujem o viac, dostanete iba jednu. Ak by ste niekedy mali záujem o viaceré bázy znalostí, musíte najskôr aktivovať plugin v LiveAgente. Potom len jednoducho vytvoríte novú. Ak to neurobíte, nebudú vám účtované žiadne poplatky.
Je tu ešte jedna možnosť, ktorú sme nespomenuli. Chápeme, že predplatiť si službu, o ktorej toho moc neviete, môže predstavovať isté riziko. Preto vám ponúkame LiveAgent ako 14-dňovú skúšobnú verziu zdarma pre každý druh predplatného.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Prečo by mala vaša firma zvážiť portál pre zákazníkov?
· 24/7 zákaznícka podpora
Nie každý help desk môže tvrdiť, že poskytuje 24/7 zákaznícku podporu. Podrobné články v báze znalostí môžu zákazníkom poskytnúť dôležité informácie, ktoré hľadajú. Dokonca aj mimo vašich prevádzkových hodín.
· Zníži počet otázok od vašich zákazníkov
Zástupcovia zákazníkov sa zvyčajne denne zaoberajú podobnými otázkami. S portálom pre zákazníkov môžu znížiť počet opakujúcich sa otázkok/problémov.
· Udržanie zákazníka
Ak zákazníci vedia nájsť potrebnú informáciu rýchlo, existuje väčšia šanca, že sa vrátia. Zvyčajne čím hladší proces, tým vyššia šanca na návrat zákazníka. Dôležitým faktorom nie je len rýchlosť, ktorou sa dá informácia dosiahnuť, ale aj jej hodnota.
· Zvyšuje návštevnosť na webovej stránke
Správne články v báze znalostí môžu prilákať veľa pozornosti. Ak ľudia ocenia vaše články, budú ich zdieľať s ostatnými. To predstavuje vyššiu návštevnosti na webovej stránke, čo znamená viac potenciálnych zákazníkov. Okrem toho posilníte autoritu svojej webovej stránky.
Prehľad portálu pre zákazníkov
Zákaznícky portál
Hovorili sme o zákazníckom portáli, ale tu sú niektoré ďalšie funkcie, ktoré portál pre zákazníka v LiveAgente poskytuje. Zákaznícky portál umožňuje vidieť vám a vašim agentom históriu tiketov zákazníka. Zákazník sa len prihlási a v portáli si môže prezrieť celú históriu tiketov. Agent môže vidieť históriu tiketov v softvéri LiveAgent. Zákaznícky portál obsahuje aj články znalostnej bázy, fóra, nástenky s návrhmi a ďalšie.
Báza znalostí
Báza znalostí je miesto, kde môže vaša spoločnosť vytvárať nekonečné množstvo informačných článkov. Skvelým aspektom je, že môžete ľahko priradiť článok z bázy znalostí ako tiket agentovi. Obsah môže byť vytvorený buď pre vnútorné alebo externe účely. Je teda možné vytvárať informačné články pre vašich zamestnancov aj zákazníkov. Obsah sa líši podľa jednotlivých firiem.
Články vytvorené v internej báze znalostí môžu pomôcť pri školenciah alebo zaúčaní nových agentov. Štruktúrované články s prílohami môžu tento proces urobiť jednoduchý a organizovaný. Interné články môžu byť tiež spôsobom, ako vaši zamestnanci poskytujú presné informácie vašim zákazníkom kedykoľvek. Takže môžu slúžiť ako akási databáza poznatkov pre vaše podnikanie. Môžete napríklad zdelať novinky o spoločnosti, aktualizácie alebo len všeobecné poznatky.
Na druhej strane, články verejnej bázy znalostí sú sústredené tak, aby zákazníci našli informácie, ktoré potrebujú. V súčasnosti chce mať zákazník informácie k dispozícii okamžite. Ak ich zákazník nenájde, existuje vysoká pravdepodobnosť, že sa obráti na zákaznícky servis alebo horšie, pôjde k vašim konkurentom. Písanie detailných a organizovaných článkov môže zabrániť týmto situáciám.
Tu je niekoľko nápadov na Externé/Verejné články:
- Návody
- Informácie o produktoch/službách.
- Často kladené otázky (FAQ)
- Vizuálne návody krok za krokom – snímky obrazovky alebo videá.
Zistite viac o Báze znalostí LiveAgent.
Try out Knowledge Base for FREE
Handle all customer inquiries outside the business hours. Start your self-service with a 14-day free trial right away!
Multi báza znalostí
Neprehľadné články v báze znalostí môžu byť frustrujúce. S tým vám však môže pomôct multi znalostná báza.
Ako sme už predtým spomenuli, môžete vytvoriť toľko databáz znalostí, koľko vaša spoločnosť potrebuje. Toto zvyčajne platí pre spoločnosti, ktoré môžu mať niekoľko značiek alebo pre niekoho, kto uprednostňuje rozlíšenie obsahu. Ak však chcete len kategorizovať váš obsah, môžete to jednoducho urobiť s jednou databázou znalostí, ktorá sa dodáva s akýmkoľvek predplatným. Ak by ste však chceli vytvárať obsah pre viacero značiek, popremýšlajte o aktivácii viacnásobnej znalostnej bázy. V LiveAgente jednoducho prejdite do záložky Pluginy a aktivujte ju. Potom môžete vytvoriť toľko báz znalostí, koľko len chcete.
Prečítajte si viac o Multi báze znalostí.
WYSIWYG editor článkov:
Vytváranie článkov kedysi vyžadovalo oveľa viac než len dobré písanie a správne vedomosti. Dnes už vytváranie článkov nemôže byť jednoduchšie. Použitie tohto editora vám môže pomôcť vizualizovať obsah pred publikovaním. Články v Báze znalostí alebo Fórach v LiveAgente sú tak jednoduché na vytvorenie vďaka editoru WYSIWYG (What You See Is What You Get). Je to používateľsky prívetivý editor. Aj menej skúsená osoba môže ľahko vytvoriť kus článku.
Zistite viac o WYSIWYG editor pre články LiveAgent.
Prílohy v článkoch:
LiveAgent poskytuje funkciu, ktorá vám umožňuje pridať súbory k vašim článkom v báze znalostí. Ak teda chcete vytvoriť interný alebo verejný článok v báze znalostí, môžete to urobiť pomocou WYSIWYG editora a zároveň priložiť súbor.
Zistite viac o Prílohách v článkoch LiveAgent.
Fórum:
Ďalšou skvelou funkciou v zákazníckom portáli je fórum. Tvorba fóra vám môže pomôcť vytvoriť komunitu. Táto funkcia umožňuje zákazníkovi napríklad zverejniť jeho otázku.
Tak čo sa stane potom? Odpovedia iní zákazníci. Tým si účinne môžu navzájom pomáhať. Na druhej strane, zástupca zákazníka tiež dostáva tiket, pomocou ktorého môže komunikovať s zákazníkmi.
Týmto spôsobom môžete zvýšiť spoluprácu, zlepšiť komunikáciu so zákazníkmi. Tieto faktory pomáhajú pri tvorbe vernej komunity pre vašu značku.
Zistite viac o Fórum LiveAgent.
Spätná väzba a návrhy:
Spätná väzba poskytuje mnoho výhod pre vašu firmu. Je dôležité si uvedomiť, že dostávanie spätnej väzby je nevyhnutné. Poskytovanie možnosti spätnej väzby môže zákazníkom ukázať, že ich aktívne počúvate.
Inými slovami chcete byť informovaný o názoroch vašich zákazníkov, pretože si ich ceníte. Poznať vašich zákazníkov je dôležitým aspektom podnikania. Táto funkcia vám môže ukázať vaše silné a slabé stránky z pohľadu zákazníka. Uvedomenie si svojich slabých stránok vám umožní zlepšiť sa tam, kde to potrebujete. Na druhej strane to môže slúžiť ako motivácia pre vašich zamestnancov, ktorí sa starajú o zákazníkov. Zoznam je nekonečný.
Vytvorenie Fóra pre spätnú väzbu v LiveAgente je pomerne jednoduché. Zákazníci sa jednoducho prihlásia. Pre ich prihlásenie si môžete vybrať konfigurovateľné tlačidlo Spätná väzba alebo vytvoriť svoje HTML a uložiť ho v LiveAgente. Potom môže zákazník vytvoriť spätnú väzbu alebo návrh. Po vytvorení získava zástupca zákazníka tiket, na ktorý môže ihneď odpovedať.
Ďalšou výhodou je, že umožňuje iným zákazníkom hlasovať. Takže, ak chcete vedieť, s čím väčšina vašich zákazníkov súhlasí/nesúhlasí, môžete to jednoducho zistiť pomocou tejto funkcie.
Zistite viac o Spätná väzba a návrhy LiveAgent.
Widgety pre vyhľadávanie
Boli ste niekedy frustratovaní, pretože ste na webovej stránke nedokázali nájsť to, čo ste hľadali? Vyhľadávací widget v LiveAgentovi pomáha vašim zákazníkom rýchlo nájsť relevantné informácie. Predstavte si, že máte úžasné články v báze znalostí, iba aby sa zistilo, že vaši zákazníci ich nevedia nájsť.
Tak ako to funguje v reálnom prostredí? No, po vytvorení/upravení vášho vyhľadávacieho widgetu ho administrátor integruje do vašej webovej stránky. Jednou z možností pri úprave je, že si môžete vybrať kategóriu, v ktorej chcete, aby zákazníci videli widget. Môžete vytvoriť viacero widgetov pre konkrétne kategórie.
Po nastavení widgetu zákazník len napíše, čo hľadá, a zobrazia sa mu najrelevantnejšie články. Tento widget naviguje vašich zákazníkov na informácie, ktoré hľadajú.
Zistite viac o Widgetoh pre vyhľadávanie LiveAgent.
Nastavenia LiveAgent:
Konfigurácia:
LiveAgent ponúka na výber z rôznych šablón pre zákaznícky portál. Ponúkame šablóny Klasický, Minimalistický a Montana. Na základe vašich podnikateľských preferencií si môžete vybrať dizajn, logá, farby a ďalšie! Ak však chcete mať svoj HTML header a footer, môžete ho jednoducho vložiť cez nastavenia zákazníckeho portálu.
Odoslať tiket:
Táto možnosť nastavenia umožňuje vašim zákazníkom zaslať nový tiket. Vaša spoločnosť si môže vybrať preferované oddelenie na riešenie takýchto požiadaviek. Okrem toho môžete prispôsobiť polia kontaktného formulára. Napríklad názov, popis, meno, potvrdzovacia správa a ďalšie.
Zahájiť chat:
V nastaveniach zahájenia chatu môžete jednoducho vytvoriť a prispôsobiť hatové okno. To zahŕňa štýl, umiestnenie a farby tlačidla. Môžete tiež napísať uvítaciu správu, ktorá sa objaví vždy, keď zákazník začne rozhovor s vaším zástupcom. Táto automatizácia ušetrí čas vašim zástupcom aj zákazníkom. Zaujímavou funkciou je skrytie správ. To znamená, že ak sa na vás zákazník obrátil už predtým prostredníctvom okna na rozhovor, uvítacia správa bude skrytá. Sú tu aj ďalšie inteligentné funkcie, ako napríklad povolenie zanechať offline správu, skrytie tlačidla “začať rozhovor znova” a ďalšie!
Tieto nastavenia vám umožňujú prispôsobiť váš portál zákazníka pre lepšie zákaznícke skúsenosti. Okrem toho pomáhajú vašim agentom spravovať články v báze znalostí, fóra a nápady.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Potrebujete zlepšiť svoj zákaznícky servis?
Zlepšite svoj zákaznícky servis s LiveAgent! Objavte tipy na udržanie ľudského spojenia, aj keď využívate automatizáciu a chatboty. Naučte sa merať spokojnosť zákazníkov pomocou CSAT, NPS, CES a FRT, poskytujte personalizované služby a ponúkajte viackanálovú podporu. Začnite bezplatnú skúšobnú verziu a posuňte svoje služby na vyššiu úroveň.
Zvýšte konverzný pomer pomocou LiveAgenta
Zvýšte konverzný pomer vylepšením vybraných aspektov stratégie poskytovania podpory zákazníkom prostredníctvom implementácie live chatu a podpory v reálnom čase.